En El
Έρευνα ΙΕΛΚΑ για τη Διατροφή των Ελλήνων καταναλωτών‏

Έρευνα ΙΕΛΚΑ για τη Διατροφή των Ελλήνων καταναλωτών‏

Τα Σουπερμάρκετ αναβαθμίζουν τη διατροφή των Ελλήνων που τα εμπιστεύονται όλο και περισσότερο

 

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) ολοκλήρωσε πρόσφατα πανελλήνια έρευνα καταναλωτών που εξετάζει τον ρόλο των σουπερμάρκετ στη διατροφή. Η ανακοίνωση αυτή παραθέτει κάποια από τα κύρια αποτελέσματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με τις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, καθώς και σημαντικές απόψεις γύρω από το ρόλο των σουπερμάρκετ στη διατροφή. Το γενικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι καταναλωτές έχουν ιδιαίτερα θετική άποψη για τον ρόλο των σουπερμάρκετ στη διατροφή, κρίνουν θετικά την μακροχρόνια επίδραση του, αλλά και τη σημερινή παρεχόμενη υπηρεσία και τα διαθέσιμα προϊόντα.

Η ικανοποίηση αυτή αφορούσε δύο πτυχές της διατροφής, όπως αυτές γίνονται αντιληπτές από τους καταναλωτές: πρώτον την ικανοποίηση από τη συνολική διατροφική αξία που λαμβάνουν οι καταναλωτές και δεύτερον το συνολικό «ποιοτικό-γευστικό» αποτέλεσμα και το κατά πόσο αυτό είναι ικανοποιητικό. Πιο συγκεκριμένα στο θέμα της διατροφικής αξίας, όπως φαίνεται στο σχήμα 1, η πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι τα τελευταία 10 χρόνια η διατροφή τους έχει βελτιωθεί αισθητά. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα σχεδόν το 61% των καταναλωτών θεωρεί ότι η διατροφή του έχει βελτιωθεί, το 15% ότι έχει παραμείνει σχεδόν η ίδια και το 24% ότι έχει χειροτερέψει (σχήμα 1).

Τα αποτελέσματα αυτά περιγράφουν συνολικά τις σημερινές αντιλήψεις των καταναλωτών σε σχέση με τη διατροφή και αποτελούν αθροιστικά ένα συνολικό μέτρο ικανοποίησης. Καταγράφεται ότι σε γενικές γραμμές η τελευταία δεκαετία έχει αντιληπτή θετική επίδραση στην ποιότητα της διατροφής των Ελλήνων καταναλωτών.  Η διατροφική αυτή αναβάθμιση είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων, όπως για παράδειγμα η βελτίωση γενικά του επιπέδου διαβίωσης στη Ελλάδα. Αυτό όμως που είναι ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως οι καταναλωτές φαίνονται να θεωρούν ως πρωτεύον παράγοντα στην πορεία αναβάθμισης της διατροφής τους την τελευταία δεκαετία τα σουπερμάρκετ.

03-05-2012_1

 

Χαρακτηριστικά, από τους καταναλωτές που θεωρούν ότι η διατροφή τους έχει βελτιωθεί την τελευταία δεκαετία, περισσότερο από το 70% θεωρεί ότι πρόκειται για αποτέλεσμα της λειτουργίας των σουπερμάρκετ (σχήμα 2). Φαίνεται λοιπόν με αυτό τον τρόπο, ότι οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τη σημασία της λειτουργίας των καταστημάτων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και της θετικής προσφοράς που έχουν στην καθημερινή διατροφή τους τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε υπάρχουν και αρκετές άλλες μελέτες  στις οποίες οι καταναλωτές καταγράφουν ιδιαίτερα θετικές αντιλήψεις για τον ρόλο του σουπερμάρκετ στην διατροφική αναβάθμιση και συνολικά στην αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των καταναλωτών.

03-05-2012_2

 

Όλη η παραπάνω αξιολόγηση καταλήγει στην αναγνώριση δημιουργίας μίας ισχυρής σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στον Έλληνα καταναλωτή και τα καταστήματα σουπερμάρκετ, η οποία σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες του ΙΕΛΚΑ είναι επίσης ιδιαίτερα ισχυρή. Στις σημερινές ταραγμένες εποχές οι καταναλωτές όλο και περισσότερο στρέφονται σε θεσμούς τους οποίους μπορούν να εμπιστευθούν και ακόμη περισσότερο αυτούς που τους δημιουργούν αίσθηση ασφάλειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταναλωτών (σχήμα 3) δείχνουν ότι το Σουπερμάρκετ είναι με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύονται περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές (73,6%), ακολουθεί η λαϊκή αγορά (21,9%) και τα ειδικευμένα καταστήματα με 19,4%. Οι λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στο να εμπιστεύονται περισσότερο τα σουπερμάρκετ εμφανίζονται στο σχήμα 4 και σχετίζεται και με τον θετικό τους ρόλο στην αναβάθμιση της διατροφής. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές αναγνωρίζουν τη σημασία των σουπερμάρκετ στη διατροφή τους, την πρόσβαση που τους παρέχεται σε προϊόντα για μία σωστή και υγιεινή διατροφή και σε υλικά και υγιεινό μαγείρεμα, καθώς και ότι στηρίζουν την μεσογειακή δίαιτα-διατροφή.

03-05-2012_3

 

Κλείνοντας, τα παραπάνω αποτελέσματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές αξιολογούν συνολικά ιδιαίτερα θετικά τον ρόλο των σουπερμάρκετ στη διατροφή τους. Συγκεκριμένα κρίνουν θετικά τόσο την πολυετή επίδραση του, όσο και τις σημερινές παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, αναγνωρίζοντας συγχρόνως την θετική συμβολή στη διατροφική αναβάθμιση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού.