En El
20 oμιλητές σκιαγράφησαν το προφίλ του καταναλωτή της επόμενης δεκαετίας την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018 στο 8ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Shopper Anatomy».

20 oμιλητές σκιαγράφησαν το προφίλ του καταναλωτή της επόμενης δεκαετίας την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018 στο 8ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Shopper Anatomy».

20 oμιλητές, που στην πλειονότητά τους εκπροσωπούν μία νέα γενιά στελεχών του λιανεμπορίου τροφίμων, σκιαγράφησαν το προφίλ του καταναλωτή της επόμενης δεκαετίας την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018 στο 8ο Συνέδριο ΙΕΛΚΑ με τίτλο «Shopper Anatomy».

Συγκεκριμένα, διακεκριμένοι ομιλητές από το εξωτερικό παρουσίασαν τις διεθνείς τάσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων. Ο κ. Πάνος Παχατουρίδης EMEA Partner Ecosystem Manager, Facebook, ανέδειξε τον ρόλο που παίζουν τα social media στην προώθηση και την πώληση προϊόντων, παρουσιάζοντας καινοτόμες εφαρμογές που αξιοποιούν τις τεχνολογίες της φωτογραφίας, του video και της εικονικής πραγματικότητας, ενώ ανέδειξε τις αλλαγές τις οποίες επιφέρουν τα social media στις αγοραστικές συνήθειες. Παραδειγματικά ανέφερε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Facebook, για το 62% του αγοραστικού κοινού οι αγορές για τα φετινά Χριστούγεννα θα ξεκινήσουν από την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Η Laura Jacobson, στρατηγικός αναλυτής στο IGD, παρουσίασε βέλτιστες πρακτικές απ’ όλο τον κόσμο, δείχνοντας το μέλλον του λιανεμπορίου το οποίο βασίζεται στους πυλώνες του προσωποποιημένου μικρο-καταστήματος, της ψηφιακής προσωπικής βοήθειας στις αγορές και της νέας δομής καταστημάτων τα οποία είναι πιο αποδοτικά, πιο ψηφιακά και όλο και πιο «αόρατα» στο καταναλωτή.

Παράλληλα παρουσιάστηκαν νέες έρευνες καταναλωτών, που δείχνουν τις αλλαγές στην αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων. Ο Δρ. Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, ανέδειξε τη διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία σήμερα αριθμεί πάνω από 3 εκατ. καταναλωτές. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε ότι η νέα γενιά των Millennials όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού.

Η Δρ. Κατσώχη, Ογκολόγος, Ακτινοθεραπευτής, Πρόεδρος, ΑΚΟΣ» παρουσίασε τα ευρήματα έρευνας καταναλωτών, τα οποία δείχνουν την αυξανόμενη επίδραση των συμπληρωμάτων διατροφής, με 1 στους 2 καταναλωτές να έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά αυτά τα προϊόντα. Από την πλευρά του ο Δρ. Κωνσταντίνος Φασσέας, Καθηγητής, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναφέρθηκε στην ιστορική εξέλιξη των διατροφικών συνηθειών, αλλά και της ποιότητας των τροφίμων.

Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι καινοτόμες πρακτικές αξιοποίησης δεδομένων για επιτυχημένες εμπορικές στρατηγικές και προωθητικές ενέργειες οι οποίες παρουσιάστηκαν, αναδεικνύοντας την πρωτοποριακή δράση των ελληνικών επιχειρήσεων στον συγκεκριμένο τομέα. Ο κ. Χρήστος Τσεντεμεΐδης, Country Director & Brand Activation South Eastern Europe & Israel Distributor Markets, Johnson & Johnson, έδειξε με πρακτικά παραδείγματα πώς η συνεργασία Λιανεμπόριου και Βιομηχανίας στην ανάλυση των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε κερδοφορία, ενώ ο κ. Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής Πληροφορικής, Δ. Μασούτης, μίλησε για το πώς μία οργανωμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ μπορεί να αξιοποιήσει τον τεράστιο όγκο πληροφοριών για να υλοποιήσει τη στρατηγική της.

Επίσης, στο συνέδριο παρουσιάστηκαν εφαρμογές για την ανάλυση και αξιοποίηση του πλήθους των δεδομένων του λιανεμπορίου για στρατηγικές αποφάσεις και πρακτικές που αφορούν τον αγοραστή-καταναλωτή, υπηρεσίες που αναλύουν τον όγκο των διαθέσιμων πληροφοριών στο διαδίκτυο, αλλά και νέες προσεγγίσεις (e-Retail Audit by Convert Group, SingularLogic, Google, Intale, Shopmind, Exceed Consulting, Trubberies, isMood).

Στο περιθώριο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε live έρευνα μεταξύ των συμμετεχόντων σε σχέση με τα προβλήματα, τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει το τμήμα marketing των εταιρειών. Ως σημαντικότερες προκλήσεις αναδείχθηκαν από την πλευρά των επιχειρήσεων η μη επαρκής ανάλυση και κατανόηση των δεδομένων πωλήσεων και η ελλιπής υποστήριξη της ανώτερης διοίκησης σε έργα business analytics και από την πλευρά του καταναλωτή το μειωμένο εισόδημα, η αυξανόμενη ζήτηση προσφορών και εκπτώσεων και οι αλλαγές στις διατροφικές και αγοραστικές συνήθειες.