En El
Σύνοψη Έρευνας: Σημαντική αύξηση των προσφορών κατά 70 εκατ. ευρώ στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2014

Σύνοψη Έρευνας: Σημαντική αύξηση των προσφορών κατά 70 εκατ. ευρώ στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2014

Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και οι προμηθευτές τους προσέφεραν στους Έλληνες καταναλωτές 750 εκατ. ευρώ σε προσφορές το 2014

Σημαντική αύξηση των προσφορών κατά 70 εκατ. ευρώ στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ το 2014 σε σχέση με το 2013

Εκτιμήσεις δείχνουν ότι συνεχίζεται αυτή η τάση και το Α’ εξάμηνο του 2015

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών πραγματοποίησε μελέτη για την εξέταση της συμβολής που έχουν οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες στην αγορά το 2014. Η μελέτη περιελάμβανε τόσο επεξεργασία οικονομικών στοιχείων, όσο και έρευνα καταναλωτών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ιδιαίτερα υψηλά μεγέθη.

  • Η συνολική αξία των προσφορών που παρέχεται στους καταναλωτές μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ το 2014 υπολογίζεται στα 750 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 12% σε σχέση με το 2013 (σχήμα 1) δηλαδή κατά 70 εκατ. ευρώ.

28-07-2015_sx1

  • Το ποσό αυτό αθροιστικά με τα εκπτωτικά κουπόνια αντιστοιχεί σε όφελος ανά νοικοκυριό πάνω από 180 ευρώ κατά Μ.Ο. ανά έτος (4.178.116 νοικοκυριά το 2013 σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.).
  • Το όφελος αυτό αντιστοιχεί στο 5% του Μ.Ο. της ετήσιας κατανάλωσης σε τρόφιμα του ελληνικού νοικοκυριού[1] (3.688 € σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ.).
  • Οι εκπτώσεις αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στις μετρήσεις του επιπέδου και εξέλιξης των τιμών. Με βάση την παρούσα μελέτη, η μέση έκπτωση στο σύνολο των προϊόντων που παρέχεται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 7,2%, το οποίο σημαίνει ότι οι πραγματικές τιμές είναι κατά τουλάχιστον 7% χαμηλότερες από αυτές που μετριόνται στο ράφι.
  • Οι κατηγορίες με τα μεγαλύτερα ποσοστά πωλήσεων μέσω προσφορών που πλησιάζουν το 50% είναι τα απορρυπαντικά και τα είδη υγιεινής.
  • Εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ καταγράφουν αντίστοιχες τάσεις και για το Α’ εξάμηνο του 2015.

28-07-2015_sx2

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα για την επιλογή προσφορών συνδυάζονται και με την εντατικοποίηση της σύγκρισης των τιμών από τους καταναλωτές, δείχνοντας ότι οι τελευταίοι αποκομίζουν ακόμα μεγαλύτερο όφελος από τον έξυπνο συνδυασμό επιλογής προσφορών και σύγκρισης τιμών το οποίο μπορεί να φτάνει και τα 500 ευρώ ετησίως (Μ.Ο.) ή το 14% της μέσης ετήσιας κατανάλωσης ενός νοικοκυριού σε είδη διατροφής. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. από το 2009 έως το 2013 η μέση μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη διατροφής έχει μειωθεί κατά 13,8%. Η μείωση αυτή είναι συνδυασμός της μείωσης τιμών, της αύξησης προσφορών και της έξυπνης επιλογής φθηνότερων προϊόντων.

Πίνακας 1: Σύγκριση τιμών τυπικού καλαθιού προϊόντων το 2014 πριν και μετά τις προσφορές

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Μέση τιμη πωλησης πριν τις προσφορές