Για 2η χρονιά επιβραβεύθηκαν καινοτόμες πρακτικές του κλάδου
Το ΙΕΛΚΑ για δέυτερη συνεχή χρονιά στηρίζει τον ιδιαίτερα σημαντικό θεσμό των “σελφ σέρβις Excellence Awards”.
Την Πέμπτη 11 Ιουλίου, σε μια λαμπερή τελετή όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι των σημαντικότερων επιχειρήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους, ανακοινώθηκαν οι νικητές των σελφ σέρβις Εxcellence Αwards 2013. Η βράβευση των εξαιρετικών πρακτικών των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη 2η διοργάνωση του θεσμού έδωσε την ευκαιρία παρουσίασης στο κοινό των στοιχείων που οδήγησαν την κριτική επιτροπή στην επιλογή των νικητών αλλά και στους παρευρισκόμενους να επιβεβαιώσουν την αξία της δημιουργικής απάντησης στις προκλήσεις της εποχής.
Οι βέλτιστες πρακτικές των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών διακρίθηκαν βάσει μιας αδιάβλητης διαδικασίας, που θεσμοθέτησε το περιοδικό σελφ σέρβις της Boussias Communications με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η επιτροπή εξέτασε τα αναλυτικά στοιχεία και την τεκμηρίωση που κατέθεσαν βάσει του κανονισμού διεξαγωγής του διαγωνισμού οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις, και αποφάσισε με γνώμονα την διάκριση των πρωτοβουλιών που εμπεριέχουν στοιχεία όπως η καινοτομία, η αποτελεσματικότητα και η κοινωνική ευαισθησία, άξιες να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση. Τα βραβεία είχαν την υποστήριξη των φορέων ΣΕΒΤ, ECR Hellas και ΙΕΛΚΑ, οι οποίοι εκπροσωπήθηκαν και στην κριτική επιτροπή, ενώ τελούσαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.
Μεγάλοι νικητές των βραβείων ήταν οι: Μαρινόπουλος ΑΕ (5 βραβεία), Δ. Μασούτης ΑΕ (5 βραβεία), ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ (4 βραβεία) και Μετρό (3 βραβεία). Συγκεκριμένα:
Οι διοργανωτές των σελφ σέρβις Excellence Awards, η Boussias Communications και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, θέλοντας να επιβραβεύσουν πρακτικές που αξίζουν προβολής και μίμησης, αποφάσισαν φέτος μετά από σχετική εισήγηση της κριτικής επιτροπής, να δώσουν (εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας) δύο Τιμητικά Βραβεία Συνεισφοράς, στην αλυσίδα I & Σ Σκλαβενίτης, για τη συνολική συνεισφορά της στον κλάδο, και στον ΣΚΑΪ, για την πρωτοβουλία «Όλοι μαζί μπορούμε».
Τα βραβεία απένειμαν στους νικητές της βραδιάς: εκ μέρους του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, οι κκ Στέφανος Κομνηνός, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Γιώργος Στεργίου, Ειδικός Γραμματέας Βιομηχανίας & Καταναλωτή και Πέτρος Σελέκος, Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών & Ιδιωτικών Επενδύσεων, ο κ. Βασίλης Zαφείρης, Εντεταλμένος Σύμβουλος, Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), Νίκος Καραγεωργίου, Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) και Διευθύνων Σύμβουλος της Αφοί Καραγεωργίου, 3Α, Μιχάλης Φανδρίδης, Γενικός Γραμματέας ΔΣ, ECR Hellas, Νίκος Σκουλάς, Επιχειρηματικός Σύμβουλος, NSA Consultants, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος του Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος, Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), Παναγής Μανουηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Odysea Ltd, καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και Λευτέρης Κιοσές, υπεύθυνος ερευνών ΙΕΛΚΑ.
Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η εταιρεία Β. Ι. Αλμπάνης και χορηγός οίνου η εταιρεία Κτήμα Μουσών.
Η παρουσίαση της εκδήλωσης έγινε από την κ. Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης του «σελφ σέρβις».
Κριτική Επιτροπή
Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε από έγκριτη κριτική επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν οι: Γεώργιος Δουκίδης (Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν – ELTRUN), Βασίλης Ζαφείρης (Εντεταλμένος Σύμβουλος, Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων – ΣΕΒΤ), Νίκος Καραγεωργίου (Πρόεδρος Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων – ΕΣΒΕΠ, Διευθύνων Σύμβουλος Αφοί Κ. Καραγεωργίου 3Α), Μιχάλης Φανδρίδης (Γενικός Γραμματέας ECR Hellas), Νίκος Σκουλάς (Επιχειρηματικός Σύμβουλος & Συγγραφέας, NSA Consultants), Παναγής Μανουηλίδης (Διευθύνων Σύμβουλος Odysea Ltd), Λευτέρης Κιοσές (Υπεύθυνος Ερευνών Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου & Καταναλωτικών Αγαθών – ΙΕΛΚΑ) και Κατερίνα Πραματάρη, Επίκουρος Καθηγήτρια, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βραβεία σελφ σέρβις Excellence Awards 2013
ΕΝΟΤΗΤΑ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | ΕΤΑΙΡΕΙΑ |
Συμβολή στην Ανάπτυξη & την Οικονομία | |
Οικονομική Ανάπτυξη | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ |
Επενδυτική Ανάπτυξη / Δραστηριότητα | LIDL HELLAS |
Συμβολή στην Εθνική Οικονομία | HENKEL HELLAS ΑΕ |
Δίκτυο & Καταστήματα | |
Δίκτυο Franchising | ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
Πρότυπο Κατάστημα | ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
Πρότυπο Τμήμα Καταστήματος | ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
Μanagement, Καινοτομία & Νέες Τεχνολογίες | |
Συστήματα & Τεχνικές Διοίκησης | ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ |
Καινοτομία- Νέα Τεχνολογία (Λιανεμπόριο) | ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ |
Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας | ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ ΑΕ |
Καινοτομία- Νέα Τεχνολογία (Προμηθευτές) | ΕΨΑ ΑΕ |
Marketing & Επικοινωνία | |
Marketing & Διαφήμιση | ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
Direct Διαφημιστικές Καμπάνιες | ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS AE |
Marketing & Επικοινωνία- Food | ELBISCO ΑΕ |
Marketing & Επικοινωνία- Non Food | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΡ. ΑΒΕΕ |
Ψηφιακά Μέσα & CRΜ | |
Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας / Social Media | ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας / Mobile | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ |
Customer Relationship Management | ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ |
CSR & Ανθρώπινο Δυναμικό | |
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη-CSR (Προμηθευτές) | NESTLE HELLAS AE |
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη-CSR (Λιανεμπόριο) | LIDL HELLAS |
Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού | ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ |
Αύξηση Πωλήσεων ή Μεριδίου | |
Αύξηση Πωλήσεων / Μεριδίου Αγοράς (Food) | TASTY FOODS ΑΒΓΕ |
Αύξηση Πωλήσεων / Μεριδίου Αγοράς (Non-Food) | JOHNSON & JOHNSON ΕΛΛΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΕΕ |
Αύξηση Πωλήσεων / Μεριδίου Αγοράς (Σύστημα) | MONDELEZ HELLAS ΑΕ |
Νέες Αγορές, Νέες Κατηγορίες & Προϊόντα | |
Επιτυχημένη Εισαγωγή Σειράς Προϊόντων | ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS AE |
Επιτυχημένo Επαναλανσάρισμα Προϊόντος | SCA HYGIENE PRODUCTS ΑΕ |
Είσοδος σε Νέα Αγορά | ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΡ. ΑΒΕΕ |
Δημιουργία Νέας Κατηγορίας (Food) | ΑΡΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ ΑΕ |
Δημιουργία Νέας Κατηγορίας (Non-Food) | L’OREAL ΕΛΛΑΣ ΑΕ |
Ελληνική Παράδοση & Παραγωγή | |
Παραδοσιακή Ελληνική Εταιρεία | ΑΤΤΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΑΛ. ΠΙΤΤΑΣ ΑΕΒΕ |
Βέλτιστη Αξιοποίηση της Ελληνικής Αγροτικής Παραγωγής & Παράδοσης | ΓΑΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΒΕΕ |
Παραδοσιακό Κατάστημα | ΜΙΡΑΝ Μ. ΚΟΥΡΟΥΝΛΙΑΝ ΟΕ |
Προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας | |
Private Label | ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ AE / Φέτα ΠΟΠ Βιολογική CRF |
Private Label | ΜΕΤΡΟ ΑΕ / Νωπά Γάλατα Εκλεκτές Γεύσεις |
Private Label | ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ / Κατσικίσιο Γάλα Υψηλής Παστερίωσης |
Βέλτιστες Συνεργασίες Λιανεμπορίου / Προμηθευτών | |
Shopper Marketing | SCA HYGIENE PRODUCTS ΑΕ/ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ ΑΕ/ ΠΕΝΤΕ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ ΑΕΕ |
Customer Segmentation & Category Management | ΜΙΝΕΡΒΑ AE / ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ AE |
Κοινές Προωθητικές Ενέργειες | HENKEL HELLAS ΑΕ/ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕ/ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ |
Έρευνα & Ανάπτυξη | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ AE / ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ/ ΔΚΓ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ |
Τιμητικά Βραβεία Συνεισφοράς | |
Ι. & Σ. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ AE | |
ΣΚΑΙ «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ» |